Digitalizarea Administrației Fiscale: Contribuabilii, obligați să se înregistreze în Spațiul Privat Virtual

Obligativitatea transmiterii la organul fiscal central  a cererilor, înscrisurilor  sau a altor documente prin intermediul Spațiului Privat Virtual a fost introdusă,  începând cu data de 01 martie 2022, prin O.G. nr. 11/2021 pentru modificarea și completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală și reglementarea unor măsuri fiscale. Această obligativitate revine persoanelor juridice, asocierilor și altor entități fără personalitate juridică, persoanelor fizice care desfășoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent ca persoane fizice autorizate, întreprinderilor individuale și întreprinderilor familiale.

În situația în care contribuabilii/plătitorii nu își îndeplinesc obligația comunicării prin intermediul SPV a cererilor, înscrisurilor sau oricăror altor documente, iar acestea sunt depuse la organul fiscal central în format letric sau transmise prin email sau prin intermediul formularului de contact fără a fi logat în SPV nu vor fi luate în considerare, urmând ca acesta să notifice contribuabilii/plătitorii cu privire la obligativitatea comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanță.

Astfel, se recomandă contribuabililor să întreprindă demersurile necesare pentru înregistrarea în Spațiul Privat Virtual pentru a evita eventualele efecte negative care pot apărea în situația în care un document trebuie depus într-un anumit termen, iar acest lucru se realizează fizic și nu prin intermediul Spațiului Privat Virtual, cum ar fi: pierderea dreptului de a beneficia de o facilitate fiscală, aplicarea unor amenzi, etc.

Avantajele pe care le oferă Spațiul Privat Virtual sunt: serviciu gratuit, disponibil 24h/24h, 7 zile/7 zile, prin intermediul căruia contribuabilii pot depune declarații, cereri, pot solicita documente sau pot verifica situația fiscală proprie (datorii, contribuții plătite de angajator etc), se pot efectua plăți în mod securizat. Prin transmiterea documentelor prin mediul electronic sunt economisite atât resursele contribuabililor, cât și cele ale administrației fiscale.

Persoanele juridice se înregistrează în SPV prin intermediul certificatului calificat prin accesarea site-ul www.anaf.ro secțiunea Servicii Online →Înregistrare în Spațiul Privat Virtual→ Persoane Juridice.

Persoanele fizice se înregistrează în SPV pe bază de credențiale (nume de utilizator și parolă)prin accesrea site-ul www.anaf.ro, secțiunea Servicii online → Înregistrare în Spațiul Privat Virtual →Persoane fizice.

Alte informații privind înrolarea în Spațiul Privat Virtual se pot obține:

– accesând portalul ANAF, la secțiunea ”Servicii Online”

– vizionând materialele informative publicate pe www.youtube.com (pentru persoane juridice, pe baza certificatelor digitale –  https://www.youtube.com/watch?v=SHXWtBP4jf4&t=3s  și pentru persoane fizice, cu nume de utilizator și parolă  –   https://www.youtube.com/watch?v=XFQ9KJrI5v0 )

– telefonic, apelând Call Center-ul ANAF la nr. 031.403.91.60.


Susţine
   DONEAZà  
contribuind la promovarea unui altfel de jurnalism!
Orice sumă contează!

Mihai Calin Paval
RO53INGB0000999901462814
ING Bank

      REVOLUT: @calinpaval      

Asociaţia Reporter pur şi simplu
CIF: 27968875
IBAN: RO93RZBR0000060014546682
Raiffeisen Bank

Credem, sincer, că se poate face
jurnalism fără circ mediatic, de oricare ar fi acesta.
Un jurnalism care să promoveze frumosul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *