Administrația Județeană a Finanțelor Publice Sălaj reamintește că potrivit prevederilor OG nr. 11/2021, începând cu data de 1 Martie 2022, contribuabilii/plătitorii persoane juridice, asocieri şi alte entităţi fără personalitate juridică, precum şi persoane fizice care desfăşoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent în una dintre formele prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008, sunt obligaţi să transmită organului fiscal central documente prin intermediul sistemului de comunicare electronică dezvoltat de Ministerul Finanţelor/ A.N.A.F, respectiv Spațiul Privat Virtual.
Spaţiul Privat Virtual – SPV este un serviciu gratuit, accesibil permanent, care oferă o serie de beneficii utilizatorilor săi, precum: informaţii cu privire la obligaţiile fiscale, posibilitatea de a primi acte administrativ fiscale și alte documente, informaţii cu privire la contribuţiile sociale, precum și accesul la alte servicii electronice.
Pentru înrolarea în SPV se poate accesa următorul link:
https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/inreg_inrol_pf_pj_spv
În situaţia în care contribuabilii/plătitorii nu îşi îndeplinesc obligaţia comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanţă a cererilor, înscrisurilor sau oricăror altor documente potrivit OG nr.11/2021 , iar acestea sunt depuse la organul fiscal central în format letric, nu vor fi luate în considerare, urmând ca acesta să notifice contribuabilii/plătitorii cu privire la obligativitatea comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanţă.
De asemenea, autoritățile publice, instituțiile publice sau de interes public din administrația publică locală si centrală au obligatia să se înroleze în sistemul informatic Patrimven, furnizarea informatiilor si documentelor între Ministerul Finantelor/ANAF și acestea urmand a se realiza, începând cu data de 01 martie 2022, doar utilizand acest sistem informatic al MF/ANAF .